Uśmiech trzeci:
„Huśtawka Śmiechu”
„Miś Uszatek i jedenaście uśmiechów: czyli jak małe serduszka pomogły odnaleźć radość”
Uśmiech 3 – „Huśtawka Śmiechu”
Tym razem Miś Uszatek poznaje magiczny sposób na… złość!
Wraz z Niną, Patrycją, Adasiem, Olgą i Emilką odkrywa, że czasem, by odzyskać uśmiech, trzeba najpierw wypuścić z siebie trudne emocje.
I to jest ważna lekcja nie tylko dla dzieci – ale i dla nas, dorosłych.
Złość nie jest „złym uczuciem”. Złość to informacja.
A dzieci – szczególnie te w spektrum autyzmu – potrzebują bezpiecznej przestrzeni, by ją wyrazić.
W tym rozdziale wprowadzamy narzędzie terapeutyczne – „Krzyczofon”, które w bajkowy sposób symbolizuje techniki uwalniania napięcia, stosowane np. w terapii behawioralnej czy elementach integracji sensorycznej.
Dla dzieci to śmiech i radość z huśtania – ale też nauka, że każde uczucie jest okej.
Dla rodziców i nauczycieli – przypomnienie, że dzieci w spektrum często potrzebują konkretnego rytuału, aby wyrzucić napięcie i przejść do spokoju.
Bo jak mówi Adaś:
„Huśtawka śmiechu działa tylko, jeśli najpierw pozwolisz sobie się zezłościć.”
Takie proste, a takie terapeutyczne.
A Miś? Miś już się śmieje. I buja się razem z dziećmi aż do chmur!