Ułatwienia dostępu


„Miś Uszatek i jedenaście uśmiechów: czyli jak małe serduszka pomogły odnaleźć radość”


Uśmiech trzeci:

„Huśtawka Śmiechu”

🌼„Miś Uszatek i jedenaście uśmiechów: czyli jak małe serduszka pomogły odnaleźć radość”🌼

Uśmiech 3 – „Huśtawka Śmiechu” 🎠🧸💛

Tym razem Miś Uszatek poznaje magiczny sposób na… złość!

Wraz z Niną, Patrycją, Adasiem, Olgą i Emilką odkrywa, że czasem, by odzyskać uśmiech, trzeba najpierw wypuścić z siebie trudne emocje.

I to jest ważna lekcja nie tylko dla dzieci – ale i dla nas, dorosłych.

Złość nie jest „złym uczuciem”. Złość to informacja.

A dzieci – szczególnie te w spektrum autyzmu – potrzebują bezpiecznej przestrzeni, by ją wyrazić.

W tym rozdziale wprowadzamy narzędzie terapeutyczne – „Krzyczofon”, które w bajkowy sposób symbolizuje techniki uwalniania napięcia, stosowane np. w terapii behawioralnej czy elementach integracji sensorycznej.

Dla dzieci to śmiech i radość z huśtania – ale też nauka, że każde uczucie jest okej.

Dla rodziców i nauczycieli – przypomnienie, że dzieci w spektrum często potrzebują konkretnego rytuału, aby wyrzucić napięcie i przejść do spokoju.

Bo jak mówi Adaś:

➡️ „Huśtawka śmiechu działa tylko, jeśli najpierw pozwolisz sobie się zezłościć.”

✨️Takie proste, a takie terapeutyczne.✨️

A Miś? Miś już się śmieje. I buja się razem z dziećmi aż do chmur!🩵